HomeNieuwsSGP Molenlanden presenteert het verkiezingsprogramma

SGP Molenlanden presenteert het verkiezingsprogramma

Publicatiedatum: 1 okt. 2018

 

Presentatie verkiezingsprogramma

MOLENLANDEN. Tijdens het bezoek van Kees van der Staaij op 1 oktober aan Nieuw-Lekkerland heeft de SGP in Molenlanden het verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het eerste exemplaar werd aan Van der Staaij overhandigd.

Het programma heef de slogan ‘Betrokken tot ín de kern!’ meegekregen. Deze slogan werd door de lijsttrekker, Corné Egas, toegelicht. “SGP Molenlanden voelt zich verbonden met de Alblasserwaard, onze prachtige, landelijke regio. Met hart en ziel is de SGP tot in de (dorps)kern betrokken. Iedere kern met zijn eigen identiteit! Maar we zijn ook betrokken met een dieperliggende, geestelijke grond. Juist in deze tijd is het belangrijk om op te komen voor Bijbelse principes. Denk bijvoorbeeld aan de zondagsrust. Daarom pleiten wij voor het maximaliseren van de zondagsrust en het minimaliseren van het aantal koopzondagen.” aldus Egas.

Bij de presentatie was ook de hoogste nieuwkomer op de lijst aanwezig. Wietse Blok, met zijn 23 jaar de jongste kandidaat op de lijst, gaf ook nog een korte toelichting. “Een groot probleem in deze tijd is het wegtrekken van generatiegenoten naar omliggende gemeentes. Oorzaak hiervan is meestal het ontbreken van goede voorzieningen of woningen. Zetten wij ons de komende tijd in voor woningbouw in diverse kernen. Ook hebben wij aandacht voor de jeugd. Het is belangrijk om jongeren al vroeg te betrekken bij de gemeente. Daarom stellen wij een jeugdburgemeester en een jeugdraad voor”

Kees van der Staaij was blij met het verkiezingsprogramma: “Als landelijke partij zijn we graag te gast bij lokale afdelingen. Wij kunnen van hen leren! Dit programma staat vol met mooie standpunten. Het is belangrijk om elk dorp en stad zichzelf te laten zij, met zijn eigen identiteit.. Op die manier kun je pas echt Molenlanden zijn”.

 

Het verkiezingsprogramma is mede tot stand gekomen na alle gespreken die de afgelopen 5 jaar op markten, braderieën en bezoeken zijn gevoerd.