17 maart 2022

Verkiezingsuitslag Molenlanden

Op woensdag 16 maart 2022 waren de gemeenteraadsverkiezingen in Molenlanden. Na een periode van campagne voeren en de standpunten van de SGP aan de inwoners bekend maken zijn de inwoners van Molenlanden naar de stembus gegaan. Ruim 23.000 kiesgerechtigde Molenlanders hebben hun stem uitgebracht, een opkomst van 66%. De democratie in Molenlanden is levendig, maar het betekent ook dat één derde niet is wezen stemmen.

In de aanloop naar de verkiezingen heeft de SGP ingezet op een uitslag van 6 zetels. Maar we weten dat onze arbeid door de Heere gezegend moet worden. Door een hogere opkomst dan in 2018, toen was het percentage 58%, werd het spannend of we op eigen kracht de 5 zetels konden behouden. Want het betekende dat we ruim 700 stemmen meer moesten behalen voor het behoud van deze zetels.

We mogen achteraf zien dat de Heere harten heeft geneigd om te kiezen voor Bijbelse politiek. Het behaalde stemmen aantal ligt 970 stemmen hoger dan in 2018. Dat betekent dat er totaal 4773 mensen op de SGP gestemd hebben. Bijna 21% van de stemmen hebben wij mogen krijgen. En daarmee is de SGP de tweede partij van Molenlanden geworden.

De winst in stemmen is ook terug te zien in het zetel aantal. De SGP had in de afgelopen raadsperiode 5 zetels. Door de 970 stemmen winst hebben we een extra zetel ontvangen en hopen we de komende periode met 6 zetels in de raad vertegenwoordigd te zijn.

We kijken dankbaar terug op de verkiezingsuitslag en de winst die behaald is. We wensen Corné, Pieter Jacob, Wietse, Bas, Harmen en Henk Gods zegen bij hun werk in de gemeenteraad van Molenlanden. Soli Deo Gloria!