25 maart 2020

SGP-jongeren: ‘Vergeet ook de mensen met een beperking niet tijdens de coronacrisis!’

Vandaag liet SGP-jongeren Molenlanden taart bezorgen bij woon-zorglocaties voor mensen met een beperking. “Wij moeten de mensen met een beperking in onze samenleving nooit vergeten en zeker niet in deze tijd van het coronavirus.” Dat stelde Bart Vlot voorzitter van SGP-jongeren Molenlanden.

Het bezoekverbod bij zorglocaties bracht Bart hem op het idee om iets te doen voor deze kwetsbare groep mensen. Bart: “Er wordt al veel gedaan voor mensen in bejaarden- en verzorgingshuizen, maar mensen met een beperking mogen natuurlijk ook geen bezoek meer ontvangen. Hierdoor gaan heel veel dagbestedingsactiviteiten niet door en zitten deze mensen alleen. Met deze actie laten we zien dat we aan hen en het zorgpersoneel denken.”

Samen met de commissie hoopt Bart dat door deze actie duidelijk is geworden dat er aan de bewoners en het zorgpersoneel gedacht wordt, ook nu er geen bezoek gebracht mag worden. Bart besluit: “De bewoners en zorgpersoneel waren dankbaar dat er aan hen gedacht werd in deze tijd. Op sommige locaties is er zelfs een afspraak gemaakt om na deze crisis een echt bezoek te brengen. Kortom: een geslaagde actie!”